The Influence of Promotion, Service Quality, and Brand Image on Students' Decisions to Study Choose at Universitas Widya Husada Semarang

Adri Aditya Pratama, Suparmi Suparmi, Sri Suprapti

Abstract


The company uses an integrated marketing strategy with the aim of increasing student purchasing decisions in making choices. The purpose of this study was to analyze the effect of promotion, service quality, and brand image on student decisions. This research was conducted using a survey method on 85 students at Universitas Widya Husada Semarang. Data analyzed using multiple linear regression. The results of the study found that promotion, service quality, and brand image had a positive and significant effect on student decisions.


Keywords


promotion, service quality, brand image, student decision

Full Text:

PDF

References


Amini, A. (2012). Effectiveness of Marketing Strategies and Corporate Image on Brand Equity as a Sustainable Competitive Advantage. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research In Business, 4(2), 192–205.

Arikunto, S. (2016). Metode Penelitian Kualitatif. Bumi Aksara.

Bilson, S. (2011). Memenangkan Pasar dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel. PT. Gramedia Pustaka Utama.

Budianto, A. (2015). Manajemen Pemasaran. Ombak.

Canton, B. (2012). Dasar-Dasar Public Relations. PT. Remaja Roesdakarya.

Durianto, Darmadi, S., & Sitinjak, T. (2017). Strategi Menaklukan Pasar. Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. Gramedia.

Fajri, A., Rasipan, R., & Jayadi, J. (2020). Pengaruh Biaya Pendidikan dan Promosi terhadap Keputusan Memilih Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IPWI Jakarta pada Program Sarjana. Prosiding Manajerial Dan Kewirausahaan V, 99–108.

Ferdinand, A. (2014). Metode Penelitian Manajemen. In Universitas Diponegoro.

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25 (edisi kelima). In Aplikasi Analisis Multivariate dengan program SPSS. https://doi.org/10.9744/jmk.10.2.pp. 124-135

Goetsch, & Davis. (2013). Quality Management (4th ed.). Cram101. Incorporated.

Harahap, D. A., Amanah, D., Gunarto, M., Purwanto, P., & Umam, K. (2020). Pentingnya Citra Universitas Dalam Memilih Studi Di Perguruan Tinggi. Niagawan, 9(3), 191–196. https://doi.org/10.24114/niaga.v9i3.20819

Harrison, S. (2007). Marketers Guide to Public Relations. John Willy and Son.

Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Erlangga.

Hidaya, A. D. S., & Lubis, D. S. W. (2019). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Mahasiswa Memilih Kuliah di Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Sukma Medan. Jurnal Studi Manajemen, 1(1), 1–7. http://journals.synthesispublication.org/index.php/civitas

Hurriyati, R. (2010). Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Alfabeta.

Kamanda, S. V. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Mahasiswa Memilih Kuliah Jurusan Manajemen Bisnis Syariah pada Institut Agama Islam Abdullah Said Batam. Jurnal AS-SAID, 2(1), 1–6.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2014). Prinsip-prinsip Pemasaran (12th ed.). Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Manajemen Pemasaran. Erlangga.

Kuncoro, M. (2010). Masalah, Kebijakan, dan Politik, Ekonomika Pembangunan. Erlangga.

Lubis, D. S. W., & Hamdan. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Mahasiswa Memilih Kuliah Di Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Sukma Medan. Literasi, 2(1), 183–191.

Lysistrata, A. (2018). Pengaruh Kebijakan Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pelanggan Pada Hotel Wisata Watampone di Kabupaten Bone. Universitas Negeri Makassar.

Meirista, Di. (2018). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Layanan dan Lokasi terhadap Keputusan Memilih Kuliah dai STIEB Perdana Mandiri (Studi Kasus pada Mahasiswa STIEB Perdana Mandiri). Jurnal Bisnis Dan Ekonomi, 2(1), 110–124.

Payne, A. (2007). The Essence of Service Marketing (Pemasaran Jasa). Salemba Empat.

Riyadh, M., & Nikmah, F. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Citra Perusahaan Terhadap Keputusan Pembelian Jasa Di Raharjo Tour & Travel Malang. J A B Jurnal Aplikasi Bisnis, 4(2), 490–494.

Schiffman, L., & Kanuk, L. (2015). Consumer Behaviour Eighth Edition: International Edition. Pearson Prentice Hall.

Simarmata, H. M. P. (2017). Pengaruh Kualitas Jasa, Citra Perusahaan, dan Tingkat Suku Bunga Kredit Terhadap Keputusan Pengambilan Produk Kredit Mikro (Studi Kasus Pada Bank Perkreditan Rakyat Karyajatnika Sadaya Bandung. Jurnal Murni Sadar, 7(2), 16–31. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr

Soemirat, S., & Adianto. (2007). Dasar-dasar Public Relation. Remaja Rosdakarya.

Sugiarto. (2008). Psikologi Pelayanan dalam Industri Jasa. Gramedia.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Alfabeta.

Suriansha, R. (2022). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Mahasiswa Memilih Program Uniprep Bumi Serpong Damai di Tangerang Selatan. Journal of Economics & Business UBS, 10(1), 84–94.

Syaleh, H. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Tempat Pendistibusian Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Pada Perusahaan Tjahaja Baru Bukittinggi. Journal of Economic, Bussines and Accounting (COSTING), 1(1), 68–82. https://doi.org/10.31539/costing.v1i1.16

Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran (3rd ed.). Andi.

Wirjawan, T. W., Kusuma, R. W., & Guntur, M. (2021). Pengaruh Promosi, Lokasi, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Mahasiswa Memilih Universitas Pelita Bangsa. Jurnal Pelita Ilmu, 15(02), 146–153.

Wulandari, S. E., Amrin, F., & Lubis, A. N. (2020). Pengaruh Brand Image, Harga Dan Fasilitas Terhadap Keputusan Mahasiswa Memilih Kuliah Di Politeknik LP3I Medan Kampus Medan Baru. Journal of Management Review, 4(1).




DOI: http://dx.doi.org/10.56444/ubar.v2i1.3908

Article Metrics

Abstract view : 172 times
PDF - 0 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Untag Business and Accounting Review



View My Stats

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.