Pengembangan Model Membangun Keunggulan Bersaing Berbasis Budaya Pada Industri Mebel Skala Menengah Di Jepara

Frans Sudirjo

Abstract


Abstract

The long term of this study is to develop a conceptual model of marketing on customer orientation and strategic pathways that can improve company performance. Specific target of this study empirically tests the effects of customer knowledge management for competitive advantage culture basic, product differentiation effects of competitive excellence, and influence competitive advantage culture basic of marketing performance. Sampling techniques based on simple random sampling, sample used was the director of 110 medium-scale furniture industry in Jepara. Data obtained in this study obtained by interview. The collection of data done by using a combination of open questions and closed questions, which is given to the respondent. The data collected then analyzed with a technique using Structural Equation Modeling. Theoretical findings in this study were to enrich the role of creating superior value can increase a company's performance. While managerial findings in this study is to model the development built of competitive advantage culture basic of medium-scale furniture industry in Jepara.

 

Keywords: customer, differentiation, advantage, performance

 

Abstrak

Penelitian ini dalam jangka panjang bertujuan untuk mengembangkan model konseptual pemasaran pada orientasi pelanggan dan jalur strategis yang dapat meningkatkan kinerja perusahaan. Target spesifik dari studi ini secara empiris menguji efek darimanajemen pelanggan pengetahuan untuk keuntungan kompetitifbudaya dasar, efek diferensiasi produk keunggulan kompetitif,dan pengaruh keunggulan kompetitif budaya dasar kinerja pemasaran. Pengambilan sampel berdasarkan teknik sampelacak sederhana, sampling yang digunakan adalah direktur dari 110 skala menengah industri mebel di Jepara. Data yang diperoleh dalam penelitian ini diperoleh dengan wawancara.Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan kombinasipertanyaan terbuka dan pertanyaan tertutup, yang diberikankepada responden. Data yang terkumpul kemudian dianalisisdengan teknik menggunakan model persamaan struktural.Temuan teoritis dalam penelitian ini adalah untuk memperkaya peran menciptakan nilai unggul dapat meningkatkan kinerja perusahaan. Sementara temuan manajerial dalam penelitian ini adalah model pengembangan dibangun budaya keunggulan kompetitif dasar menengah industri mebel di Jepara.

 

Kata kunci: pelanggan, diferensiasi, keunggulan, kinerja

 




DOI: http://dx.doi.org/10.24856/mem.v25i1.186

Article Metrics

Abstract view : 489 times
PDF (Bahasa Indonesia) - 0 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Media Ekonomi dan Manajemen




View My Stats

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.