Kompetensi Sosial Kewirausahaan Mencapai Keunggulan Bersaing Berkelanjutan Pada Pengrajin Wingko Babat Di Kota Semarang
Sari
ABSTRACT
Small businesses play an important role in the national economy, especially the absorption of workers. The problems of this study are: To find out how wingko babat entrepreneurs are able to be have social competentences of entrepreneurs. To find out what affects that can make wingko babat enrtrepreneurs survive in implementing sustainable business plans.
The purpose of this study was to analyze the influence of Commitment, Trust, and Network toward Competetitive advantage. Population and samples in this study was all Wingko babat entrepreneur in the city of Semarang, namely 86 respondents. Analysis of the data used in this study is the Multiple Linear Regression Analysis.
Research results proved that the overall independent variables (Commitment, Trust, and Network) had a significant and positively effect on Competitive Advantage.
Keywords: Competitive advantage, Commitment, Trust, Networking
ABSTRAK
Usaha Kecil memiliki peranan penting dalam perekonomian nasional, khususnya terhadap penyerapan tenaga kerja. Problem penelitian ini adalah bagaimana pengusaha wingko babat dapat memiliki kompetensi sosial kewirausahaan. Faktor-faktor apa yang dapat menyebabkan pengusaha wingko babat dapat bertahan dapat mengimplementasikan perencanaan usaha yang berkelanjutan.
Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh Komitmen, Kepercayaan dan Jejaring terhadap Keunggulan Bersaing. Populasi dan sampel penelitian adalah seluruh pengusaha wingko babat di Kota Semarang, sejumlah 86 orang. Analisa Data menggunakan Analisisi Regresi Linier Berganda.
Hasil penenelitian membuktikan bahwa seluruh variabel bebas (Komitmen, Kepercayaan, Jejaring) berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keunggulan Bersaing.
Kata kunci : Keunggulan bersaing, Komitmen, Kepercayaan, Jejaring
Teks Lengkap:
PDFArticle Metrics
Sari view : 464 timesPDF - 0 times
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.